درباره وبلاگ
كاري از تيم اينترنتي آپادانا
فهرست اصلی
آرشيو موضوعی
وبلاگ هاي ما
دنياي عكس آپادانا
شبكه انگليسي آپادانا
شبكه علوم كامپيوتري آپادانا
شبكه علمي آپادانا
شبكه زيست شناسي آپادانا
شبكه اسلامي آپادانا
شبكه ادبي آپادانا
شبكه خبري آپادانا
شبكه موسيقي آپادانا
شبكه ورزشي آپادانا
شبكه سينمايي آپادانا
شبكه هري پاتر آپادانا
لينك باكس آپادانا
گروه اينترنتي آپادانا
تلويزيون آپادانا
نوشته های پيشين
طراح قالب
POWERED BY
اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی یافت میشود، ممکن است مانع ساخت پروتئینهایی در مغز شود که با آلزایمر ارتباط دارند.
به گزارش خبرگزاری رویترز پژوهشگران آمریکایی در یک بررسی بر روی موشهای آزمایشگاهی نشان دادند که اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی یافت میشوند، ممکن است از ساخته شدن پروتئینهایی در مغز جلوگیری کنند که با ایجاد بیماری آلزایمر ارتباط دارند.
در بیماری آلزایمر ضایعاتی که آنها را "پلاک" و "کلافه" می نامند در مغز تشکیل میشوند، که ناشی ار تجمع غیرطبیعی دو پروتئین به نام بتا-آمیلوئید و تائو در مغز هستند.
این تحقیق که بر روی موشهای آزمایشگاهی انجام شده، نشان میدهد که یک رژیم غذایی غنی از اسید چرب DHA ممکن است مانع از روند تجمع این پروتئینها شود.
DHA، یا اسید دکوزاهگزانوئیک، نوعی اسید چرب امگا-3 است که عمدتا در ماهیهای چرب مانند ماهی آزاد و ماکرل و به مقدار کمتر در خزههای دریایی، تخممرغ و جگر یافت میشود.
با وجود آنکه یافتههای جدید در تحقیق بر روی حیوانات به دست آمدهاند، مکمل تحقیقاتی بر روی انسانها هستند که مصرف بیشتر ماهی و نیز میزان بالاتر DHA در خون را با خطر کمتر بیماری آلزایمر مرتبط کردهاند.
دکتر فرانک لافرلا از دانشگاه کلیفرنیا در ایروین که سرپرست این تحقیق بوده، میگوید اکنون لازم است آزمونهای بالینی در افرادی انجام شود که در مراحل ابتدایی بیماری آلزایمر هستند تا مشخص شود آیا مکملهای DHA میتوانند از پیشرفت بیماری در انسانها جلوگیری کنند یا نه.
یافتههای این تحقیق در شماره اخیر نشریه Neuroscience منتشر شده است.
نوشته شده توسط محسن آريامنش در چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1386 ساعت موضوع اخبار | لينک ثابت
آخرين نوشته ها
رتبه علمي ايران در جهان چند است؟
تقدير از جوانان صاحب ایده برتر
دستيابي پژوهشگران ايراني به فناوري ساخت ميكروسكوپهاي STM
علم در نوك سوزن
زهرماري به اسم كولا!
شکلات گرم را دوست بدارید.
چاي زنجبيل، نوشیدنی زمستانی
عوارض مصرف نمكهاي تصفيه نشده
نمك، قاتق نان نيست، قاتل جان است